Konferens Umeå
Tips om konferenslokaler
Digitala informationsskyltar - bättre flöde och effektivitet
Hur når man sina kunder på ett bättre sätt? Den frågan ställs av många företagare. Oavsett om det handlar om en butik eller om exempelvis en ägare av en padelhall så ligger nyckeln till framgång ofta i hur kommunikationen ser ut: man vill förmedla budskap till kunderna och därigenom dels skapa en sug och dels också ge förklaringar om vad som sker.
Allt detta ger ett starkare varumärke och - i slutändan - återkommande kunder. Genom digitala informationsskyltar kan du ta kommunikationen till en helt ny nivå och detta utan att det kostar dig för mycket pengar.
Hur länge måste jag stå i kö? Var hittar jag produkt X? Vem ska jag tala med för att boka in den tiden? Kunderna idag är mer kräsna och saknar det tålamod som en gång fanns. Med all rätt! I ett högteknologiskt samhälle har vi vant oss vid att A) kunna hämta information på egen hand och B) att få den på nolltid. Många företag har fastnat i gamla hjulspår och riskerar att se konkurrenter springa förbi i och med detta.
Albergo Info skapar skräddarsydda lösningar
Man måste lita på teknikens fördelar och vad gäller digitala informationsskyltar är detta definitivt en investering att ta. Genom digitala informationsskyltar kan du som exempelvis butiksägare informera om erbjudanden, du kan highlighta kampanjer och du kan samla all annan viktig information för kunderna att ta del av.
Detta går att implementera även i exempelvis kö- och kassasystem och därmed också ta bort olika flaskhalsar som kan finnas i verksamheten. Även exempelvis bokningssystem kan adderas till digitala informationsskyltar - vill någon spela padel i din anläggning så bokar de själva, via skärmen, och du behöver inte ha personal på plats i samma omfattning.
Ett företag som skapar dessa olika lösningar är Albergo Info. De har lång erfarenhet av att både ta fram hård- och mjukvara för digitala informationsskyltar och de har kapaciteten att utveckla sådana efter behov. Detta innebär konkret att din skärm blir fullt ut anpassad efter din verksamhet. Dyrt? Inte nödvändigtvis. Det är fullt möjligt att låta externa partners exempelvis annonsera på dina skärmar och därigenom få in pengar löpande under hela året. Där handlar det emellertid också om att hitta balansen. Digitala informationsskärmar är främst till för dina kunder!
Andra inlägg
- Fruktkorg Stockholm - vanliga frågor
- Så här blir du en framgångsrik ledare genom ledarskapsutveckling
- Vilken typ av skyltar ser man lättast?
- Ni behöver definitivt en redovisningsbyrå i Stockholm
- Aktieägaravtal för säkrare ägande
- Lokalanpassning i Stockholm: Professionell hjälp för din verksamhet
- Cateringfirma – global verksamhet eller bunden till lokalområdet?
- Viktigt att tänka på när man väljer solcellsleverantör
- Söker du arbetstillstånd?
- Brandlarm räddar liv i Stockholm
Välkommen
Här finner du tips om vad du bör tänka på när du skall anordna en konferens, som till exempel plats och lokalens utformning.